T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
OSMANİYE / MERKEZ - Cevdetiye Çok Programlı Anadolu Lisesi

Okullarda Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Okullarda Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri, konulu seminer çalışmasını bütün seviyeden sınıflarımız , tüm velilerimiz ve öğretmenlerimizin katılımıyla gerçekleştirdik.

Okulumuzda , Okullarda karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri faaliyeti idare ve öğretmenlerimiz ile  istişare edildi. Cevdetiye ÇPAL ailesi olarak okul sorunlarımıza geliştirmiş olduğumuz çözüm önerilerini tespit etmiş bulunuyoruz.  Cevdetiye ÇPAL ailesi olarak  faaliyet sunumunu hazırlayan ve sunan 23-12-202323-12-202323-12-202323-12-202323-12-202323-12-202323-12-202323-12-202319-12-2023Pdr  Öğretmenlerimiz Seda SEZER ve Mustafa KAYA'ya emeklerinden dolayı Teşekkürlerimizi sunuyoruz.

OKULDA YAŞANAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

 

    Yaşanan Sorunlar;

1.       Öğrencilerinin okul bina ve çevresinde girmemeleri gereken alanlarda dolaşmaları

2.       Teneffüste merdivenleri dikkatli kullanmamaları

3.       Öğrencilerde gözlemlenen davranış bozuklukları

4.       Öğrencilerin devamsızlık sorunları

5.       Öğrencilerin akademik başarısızlıkları

6.       Öğrencilerde kitap okuma alışkanlığının olmaması

7.       Öğrencilerin derse hazırlıksız gelmeleri

8.       İletişim sorunları

      

 Çözüm Önerileri;

1.       Okul içerisinde girilmemesi gereken alanlara uyarı levhaları yerleştirilmesi

2.       Teneffüs aralarında merdivenlerin dikkatli kullanmaları, dikkat etmeyen öğrenciler uyarılmalı

3.       Öğrencilerde gözlenen davranış bozukluklarını gidermek için spor, sanat, müzik gibi etkinlikler yapılması

4.      Devamsızlık konusuna neden olan sorunların çözümü konusunda idare öğretmen ve aile koordine içinde çalışmalıdır.

5.      Okul, öğretmen, rehberlik servisi ve aile işbirliği içinde çalışmalıdır.

6.     Kitap okumanın faydaları konusunda öğrenci bilinçlendirilmelidir.

7.     Derse hazırlıksız gelen öğrenciler için her branşın öğretmenin kendi dersi için kontrol çizelgesi oluşturması

8.    Sağlıklı iletişim kurma yolları konusunda aileler aydınlatılmalıdır.

 

 

 

*Akademik başarı ile ilgili sorunlar:

Öğrencilerin akademik ders başarısındaki düşük olması sorununun çözümünde en önemli faktör öğrenciye hedef ve ideal bilinci kazandırmaktır. Bu da okulu ve öğretmenlerini sevmekle başlar. Öğrenci okulu sevdiği zaman aidiyet duygusu yaşar derslere ve ders dışı faaliyetlere katılır. Öğretmen dersini sevdirmek için çaba göstermelidir.

Okul, öğretmen, ve aile işbirliği içinde çalışmalıdır.

Verimli ders çalışma ile ilgili seminer verilmelidir.

Geçmiş yıllardan kalan konu eksikleri, eğlenceli videolarla konu tekrarı ek dersler ve ders çalışmaya teşvik edici yarışmalarla tamamlanmalıdır.

Hazır bulunuşluk seviyesi yükseltilmelidir.

Öğrenci seviyesine uygun görsel işitsel materyaller kullanılmalıdır.

Sınıf yönetiminde aktif örenme ile öğrenci merkezli öğretim yöntemleri kullanılmalıdır.

Öğrenme düzeyi ve bireysel farklılıklar göz önünde bulundurulmalıdır.

Seviye tespit sınavları uygulayarak gelinen nokta belirlenmeli.

Meslek tanıtma kulübü üniversite hazırlık çalışmalarında, ilçede mesleğinde başarılı kişileri seminer için okula davet etmelidir.

 

*Devamsızlık:

Okulun öğrencinin hedeflerine ulaşma noktasındaki yeri ve önemi noktasında bilgilendirme çalışması yapılmalıdır.

Öğrenciye okulu sevdirecek sosyal ve kültürel faaliyetler artırılmalıdır.

Devamsızlık konusuna neden olan sorunların çözümü konusunda idare, öğretmen ve aile koordine içinde çalışmalıdır.

Okul hayata yaklaştırılmalıdır.

 

*Kitap okuma alışkanlığının kazandırılması:

Kitap okumanın faydaları konusunda öğrenci bilinçlendirilmelidir.

Öğrenci seviyesine uygun kitaplar tercih edilmelidir öğretmenler bunun denetimi sağlamalıdır.

Kitap okuma yarışmaları yapılmalıdır.

Bilinen tanınmış yazarlar okula davet edilerek kitap okumanın kişisel ve mesleki hayata etkileri konusunda farkındalık yaşatılmalıdır.

Aileler kitap okuma konusunda bilinçlendirilmeli ve kitap okuma saatleri için telefonlarına mesaj gönderilmelidir.

Bütün branş öğretmenleri öğrencilerin kitap okumaları için edebiyat öğretmenlerine destek ve örnek olmalıdır.

 *İletişim sorunları:

Öğrencilerin kendi aralarında ve öğretmenlere karşı kullandığı olumsuz iletişim kapsamında iletişim engelleri konusunda seminerler verilmelidir.

Sağlıklı iletişim kurma yolları konusunda aileler aydınlatılmalıdır.

İletişim konusunda öğretmenler örnek olmalıdır.

Arkadaşlarıyla ve büyükleriyle sağlıklı iletişim kuran Türkçeyi güzel kullanan öğrenciler ödüllendirilmeli, taltif edilmelidir.

Yapılan anketler doğrultusunda öğretmen öğrencilerini iyi tanımalı ders ve sınıf düzenini bozan öğrencilerle bireysel olarak ilgilenilmelidir.

Doğru iletişim konusunda ailelere de seminerler vermelidir.

 

*Görgü kurallarına uymadaki eksiklikler:

Görgü kuralları nelerdir ve nasıl uygulanmalıdır konusunda öğrenciler aydınlatılmalıdır.

Öğrencilerin ahlaki açıdan değerler eğitimi alanındaki eksikliğinin giderilmesi için ortak bir anlayışın geliştirilmesi gerekmektedir.

Öncelikle öğretmenler bu konuda rol model olmalıdır.

Öğrencilerin bireyler arası ilişkilerini saygı zeminine oturtabilmek adına okulun meslek dersleri öğretmenleri çalışmalar yapmalıdır.

Okul dışından adab–ı muaşeret konulu konferanslar verilmelidir.

Okul panosu hazırlanmalıdır.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 23.12.2023 - Güncelleme: 23.12.2023 11:54 - Görüntülenme: 333
  Beğen | 0  kişi beğendi